I dag har jeg fået min Tesla Roadster!
Så kom den store dag, hvor jeg skulle hente min Tesla Roadster. Jeg indrømmer gerne, at det var lidt svært at falde i søvn i nat. Jeg har drømt om elbiler. Turen startede kl. 12:30 hjemme fra Ugerløse, hvor konen og jeg kørte mod Kolding til P. Christensen. Lidt over 2 ankom vi til en nyvasket bil. Klar til overdragelse …
På billedet ses i centrum min nye Tesla Roadster, til venstre står jeg og til højre står marketingchef for P. Christensen og Lease-a-Star Esben Nissen.
Efter lidt instruktioner i brug af bilen, overdragelse af papirer osv. gik turen hjemad – mig i min nye Tesla Roadster, og konen i min Mercedes, som vi var kørt derover i. Det var den første længere tur jeg skulle køre i bilen og jeg var derfor lidt spændt på, hvordan det ville gå med rækkevidden. Der burde jo være rigeligt strøm til de 160-170 km, men man ved jo aldrig, når det er første gang.
Turen hjem gik fantastisk. Ikke alene er det en skøn bil at køre i, den er faktisk også utrolig let at køre. Jeg kørte nok ikke så økonomisk som man kan gøre og alligevel var der (naturligvis) rigeligt med strøm. Da jeg ankom derhjemme stod “ideal range” (den tilbageværende ideelle rækkevidde) på 85 km. Og jeg havde endda ikke kørt i det, der på en Tesla Roadster hedder “range mode”, som kan få den til, at køre endnu længere på en opladning.
På vejen hjem blev jeg overhalet af et par Lamborghini sportsvogne. Det var helt tydeligt, at de absolut ikke ville finde sig at at blive kørt agterud af en skide elbil. Og da jeg ikke endnu er så fortrolig med Tesla Roadsteren, lod jeg dem nyde overhalingen. I praksis kunne jeg nok godt have givet dem baghjul – og måske en mindre depression til følge, men jeg vil godt lige lære bilen lidt bedre at kende, inden jeg kaster mig ud i den slags 🙂
Trygt hjemme i carporten blev Teslaen straks sat til opladning. Det gik også let – ingen problemer. Jeg blev dog lige først lidt overrasket over, hvor meget det larmer, når den påbegynder opladningen. Det er vist kølingen der går igang. Kort efter droslede den dog lidt ned igen. Med en 32 ampere ladning er det måske ikke så underligt der skal køles lidt undervejs.
Nu er det så tid at nærstudere manualen til bilen. Der er mange forskellige indstillingsmuligheder og informationer man kan få om bilens drift imens man kører. Jeg glæder mig, som et lille barn, til de kommende uger, hvor jeg skal ud og køre en masse ture.
Hvis du er i tvivl om hvad hele det her projekt går ud på vil jeg anbefale at du læser mit første indlæg her på bloggen: “Velkommen til Elbil Bloggen” og siden “Om Elbil Bloggen“.